İstibra ve Secdede Ayakların Durumu :(((  

Posted by Tespih Taneleri... in



Tadil-i erkanin yani namazi usulune uygun kilmanin onemi cok buyuktur fakat cogumuz farkinda degiliz...Ben bu kitabi okudugum da nasil namaz kilmisim senelerdir dedim kendi kendime...:((


Asagi da sizinle paylastigim Mehmet bey'in maili bana bu kitabi hatirlatti ve ben de size israrla ve de acilen bu kitabi okumanizi tavsiye ediyorum.


Bilmemiz gereken cok sey var madem namaz kiliyoruz, ne yaptigimizi bilerek, suurlu bir sekilde kilalim insallah... Bu kitapta ayetler ve hadisler, saglam kaynaklara dayanan rivayetlerle tadil-i erkan nasil oluyor tafsilatli bir sekilde anlatiliyor... Ben bayagi faydalandim sizlerinde istifadenize sunuyorum...

Sevgilerimle





Bu Müslüman memlekette halkın ancak onda biri beş vakit namaz kılıyor. Acaba bu onda birin kaçta kaçı tâdil-i erkân ile dosdoğru kılıyor?Halkın büyük kısmı zarurî ilmihal bilgilerini iyi bilmiyor.Mesela erkeklerin bir kısmı (yüzde kaçı?) istibrâdan habersiz. Tuvalete gidiyorlar, hiç beklemeden ve temizlenmeden hemen abdest alıyorlar ve abdestleri de hemen bozuluyor.Câmilerde bazı kimseleri namaz kılarken görüyorum, secde esnâsında ayaklarının durumu dolayısıyla namazlarında vahim bir eksiklik var.Merhum Ömer Nasuhi Bilmen hocaefendinin Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayınlanmış "Sualli Cevaplı Dinî Bilgiler" (1959 Ankara 304 sayfa) kitabının 144'üncü sayfasında şöyle diyor: "...iki ayağın veya bir ayağın parmakları yere konulmadıkça secde câiz olmaz".


Ayak parmaklarının yere konulmasından maksat, parmakların alt kısmından bir miktarın kıvrılıp yere değmesidir ve yerin sertliğini hissetmesidir.Secdede parmakların altı kıvrılıp yere temas etmezse, ayakların sadece üstü ve parmakların tırnak kısmı yere değdirilirse secde yapılmış olmaz.Bunları hatırlatmak bendenize düşmez ama yazmak zorundayım. Namazda secdeye varırken "iki eliyle" pantolonunu dizinden çekmek de amel-i kesirdir ve namazı bozar.Müslüman kardeşlerimden rica ediyorum: Baş uçlarında icazetli ulema ve fukaha tarafından telif ve tasnif edilmiş muteber ve güvenilir akaid ve ilmihal kitapları bulundursunlar, bunları her gün bir miktar dikkatle okusunlar ve temel din bilgilerini iyice öğrensinler.Reformcuların, mezhepsizlerin ilmihallerini sakın okumasınlar. Onlara güvenilmez.




Mehmet Şevket Eygi
 
http://www.cubbelihocaeserleri.com/default.asp?sayfa=urun_detay&urun=672

This entry was posted on Pazar, Eylül 25, 2011 at 18:20 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 yorum

Allah hocamızdan razı olsun

Başımızdan eksik etmesin

sayesinde bir çok dış sesin sesi kesildi biiznillah

dğer kitaplarını da okumanızı tavsiye ederim

25 Eylül 2011 20:54

Bu kadar ince detay...böyle olunca o kadar korkup,umutsuzluğa kapılıyorumki...Aydınlattığın için çok teşekkür ederim canım,Allah razı olsun.

25 Eylül 2011 22:06

Bilmediğim çok şey olduğunu farketmemi sağldınız, Allah razı olsun.
Benim açımdan çok faydalı bir paylaşımdı.İnşallah ilk fırsatta önerdiğiniz kitabı alacağım.

Selam ve sevgilerimle...

26 Eylül 2011 14:19

ahir zaman müslümanlarının atladığı çok fazla güzellik var islamiyette. hem maili yollayan beyfendiye hem de size teşekkürler hatırlatmada bulnduğunuz için.

26 Eylül 2011 16:30

televizyon programlarından çok faydalandım kitabını da merak ettim teşekkürler

27 Eylül 2011 09:54

Rabb'im cumlemizden razi olur insallah arkadaslar cok tesekkur ederim degerli yorumlariniz icin...
Kitaplar hep yaziliyorda Rabb'im istifade edenlerden eylesin insallah biraz ilme zaman ayirmak lazim bence...
Sevgilerimle

28 Eylül 2011 19:02

Allah kitabı yazandan da,tavsiye edenden de razı olsun..Büyüklerin hep sohbetidir..namazın tam olması,abdestin tam olmasına,abdestin tam olması taharetin tam olmasına bağlıdır diye..tam olmasından kasıt,tadili erkan,huşu,hudû vs..
En azından üzerimize farz olan ilmi öğrenmek temenni ve duasıyla..

30 Eylül 2011 00:40

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz