Öğüt (Mesnevi-Mevlana)  

Posted by Tespih Taneleri... in



Avcının yakaladığı küçük kuş birden konuşmaya başladı:

- Ben minicik bir kuşum dedi, etim, dişinin kovuğunu bile doldurmaz. Eğer serbest bırakırsan işine yarayacak üç öğüt veririm. Dinle, birinci öğüdüm şu: “Olmayacak bir söz duyarsan, asla inanma!”


Avcı şaşırmıştı. ikinci öğüdü isteyince küçük kuş:

- Beni bırak, ikinci öğüdümü şu damın üstünde vereceğim dedi.
Avcı kuşu bıraktı. Bir lahzada dama konan kuş:

- Dinle dedi, “geçip gitmiş şeyler için asla üzülme”. Olan olmuş, biten bitmiştir çünkü. Bak, benim karnımda on dirhem ağırlığında bir inci vardı. Çok kıymetli bir inciydi bu. Ne yazık ki elinden kaçırdın…

Avcı daha çok şaşırmış, kuşu serbest bıraktığına pişman olmuştu. Ah vah etmeye, saçını başını yolmaya başladı.
Kuş:

- Ne oldu? diye sordu. Niçin dövünüp duruyorsun? Ben sana olmayacak söze asla inanma dememiş miydim? Sen karnımda inci olduğunu duyunca bu öğüdü hemen unuttun. Kendisi üç dirhem gelmeyen kuşun karnında on dirhemlik inci olur mu hiç? Üstelik ikinci öğüdümü de unutmuşa benziyorsun. Hani elden kaçırdığın şeyler için asla üzülmeyecektin!
Avcı utanmış başını yere eğmişti.

- Üçüncü öğüdünü ver bari diye inledi.
Küçük kuş damdan kalkıp yüksekçe bir ağacın dalına kondu ve oradan gökyüzünün boşluğuna doğru süzülürken şöyle bağırdı:

- Behey sersem avcı, sen verdiğim ilk iki öğüdü tuttunmu ki üçüncüsünü istiyorsun?.

This entry was posted on Cuma, Aralık 14, 2012 at 06:29 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

oxvamu  

Bismillah ile,
Harika bir paylaşım. Rabbim razı olsun. Cuma'nız mübarek olsun ve hayırlar getirsin..
Maesselam, maeddua..

14 Aralık 2012 09:45

Harika bir paylaşım bazen kuş kadar düşünemediğimizi hatırlattı.

17 Aralık 2012 01:17

Blogunuzu çok beğendim paylaşımlarınız çok güzel.Hayırlı günler:)

17 Aralık 2012 14:03

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz