Tevbe Anahtarı...  

Posted by Tespih Taneleri... in ,





 Sıkılıyorsan istiğfâr oku!

 Evliyâ zatlardan Fahreddîn-i Acemî hazretlerine, “rahmetullahi teâlâ aleyh” bir gün birkaç kişi geldi ve herbiri bir sıkıntısını arzedip, çâresini sordular.

 Birincisi;

 - Ey efendim, ben çok sıkılıyorum, ne yapmamı tavsiye edersiniz?
 diye sordu.
 Büyük Velî cevâbında;
 - Öyleyse çok tövbe istiğfâr et! O zaman hiç sıkılmazsın, buyurdu.

 İkincisi arzetti:

 - Hastayım efendim, ne yapayım?
 - Çok tövbe istiğfâr eyle!

 Üçüncüsü sordu:

 - Ben de maddî sıkıntı içindeyim. Ne tavsiye edersiniz efendim?
- Tövbe istiğfâr eyle!
- Hanımla geçinemiyoruz efendim.
- Tövbe istiğfâr eyle!

 - Çocuğumuz olmuyor efendim.
 - Tövbe istiğfâr eyle!

 Hayretle birbirlerine bakıp;

 - Efendim, hepimize de istiğfâr etmemizi tavsiye ettiniz, hikmetini anlayamadık,
 dediler.

 Buyurdu ki:

 İstiğfâr öyle bir anahtardır ki açılmıyan kapılar, onunla açılır. Zîra Allahü Teâlâ;

 “Tövbe ederseniz imdâdınıza yetişirim!” buyuruyor Kur’ânı Kerîmde.


This entry was posted on Perşembe, Haziran 14, 2012 at 11:06 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

by_sükut  

Her hayrın başı olan Bismillah ile,
Rabbim Hak üzre olan tüm paylaşımlarınızdan razı olsun. İstikamet üzere devamı nasip etsin.
Hayırda kalın.

15 Haziran 2012 08:26

Butun yorumlarınız ayrı ayrı degerlendırmeye layık... Vakit ayirdiginiz ve hikmetli cumleleriniz icin cok tesekkurler... Rabbim ilmiyle amel edenlerden eylesin bizleri insallah... Saygilar

15 Haziran 2012 13:01
Adsız  

Asıl sizden Allah Razı olsun.tesbih taneleri.paylaşımlarınızı bir solukta ve gözümü kırpmadan okuyorum

19 Haziran 2012 19:46

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz