Ruhun Hammaddesi...  

Posted by Tespih Taneleri... in



''Yerlerim goklerim beni almadi. Beni yalniz mu'min kulumun merhametli kalbi aldi.''

Kalb mekansizlik uzere yaratilmistir. Allahu Teala mekandan munezzehtir. Kalb derken sadece icimizde ki yumru buyuklugunde ki bir et parcasindan bahsetmiyoruz. Kalbin bir de arka plani vardir. Kalbinde hakikati ve maneviyati vardir.

Bir de ruh vardir. Ruh etten kemikten degildir. Ruh emir alemindendir. Alem-i halk vardir bir de Alem-i emir vardir. Alem-i halk madde alemidir yani toprak, hava, su ve ates dedigimiz dort unsurdan mutesekkil yaratilan cisimlerin hammaddeleridir. Alem-i emir ise;
''Kun'' yani ''ol'' emriyle meydana gelen manevi alemdir. Bedenimizin hammaddesi toprak ve sudandir da ruhumuzun hammaddesi nedir diye hic dusundunuz mu?
Ruhun hammaddesi arsin nurundandir. Evliyaullahtan birisi ne guzel soylemis:

''Ruhun mayasi arsin nurundandir, bedenin mayasi topraktandir. O yuzden bizim cismimiz bedenimiz vatanindadir. Ruh gurbettedir. ''

Arkadaslar su durumda vataninda olana mi, yoksa gurbette olana mi daha cok ehemmiyet vermek lazim? Hangisine daha cok acimak lazim? Tabi ki gurbette olana degil mi? Biz ne yapiyoruz kendimize soyle bir bakalim. Bedenimiz ac kalmasin, aman uykusuz kalmasin gibi devamli bedenimize hizmet halindeyiz. Eyy cismine hizmet eden, bedenine calisan, sirf zarar olan iste kar mi umuyorsun? Butun eglenceler, alisverisler her sey bedene hizmettir. Ruh bunlardan zarar gorur. Ruh da ilgi alaka ister. Ruhun gidasi zikirdir, Kur'an'dir, salavattir, duadir...

O zaman ne yapacagiz insallah ruhumuza yonelecegiz, onun faziletini, kemalatini, ustun huylarini tamamlamaya bakacagiz. Cunku biz bedenimizle degil ruhumuzla insaniz. Bir gunde yirmi dort saatten kac dakika bedene ayiriyoruz, kac dakika ruhumuza ayiriyoruz? Bedenimiz her gecen gun yaslaniyor ve bir gun bitecek, yok olacak. Ama ruhumuzla ebedi yasayacagiz.

Ben dinledigim sohbetlerden, okudugum kitaplardan aklimda kalan ve bana ilginc gelen mevzulari sizinle paylasmak adina bu konulari irdeliyorum. Insallah sikilmiyorsunuzdur okurken. Birazda hatirlatmak amaciyla yani. Neyse bugunluk bu kadar hoscakalin...



This entry was posted on Perşembe, Kasım 28, 2013 at 10:19 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 yorum

Ne guzel bir yazi... Ruhumuzu ne kadar cok ihmal ediyoruz. Belkide butun bu ic sikintilarimizin kaynagida bu ihmalkarlik. Tesekkur ederim ablacigim...

29 Mart 2010 15:02

Rica ederim canim kardesim Rabbim bu bilgilerin hakkini verebilmeyi nasip etsin insallah. Oyle muhtaciz ki...

29 Mart 2010 15:08

yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum.tam da benim bu aralar çok ihtiyacım olduğu bir yazı paylaştığınız için ayrıca teşekkürler dua ile....

29 Mart 2010 16:30

Ben tesekkur ederim canim Rabbim gonlune gore versin. Yazilarimi begendigine sevindim ozellikle kendin icin bir seyler bulman hosuma gitti. Zaten amacim ogrendigim, bildigim herseyi yazip istifadenize sunmak.

29 Mart 2010 16:43

Sevgili Gönül Dostu... Yazılarını takip ediyorum ne kadar derin bilgiler yorumlar paylaşıyorsun bizlerle...

Allah ilmini feyzini kat kat artırsın inşallah...

İzninle yazılarından alıntılar yaparak sevdiklerimle paylaşmak istiyorum :)

Teşekkürler... Allah Yar ve Yardımcınız olsun...

18 Ocak 2011 16:07

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz